Nyligen borttaget från Die WebZeitung...

Råcksta Schützenvereins Julfest 2012

RSV 2013

Fredagen den 14 dec arrangerades RSVs traditionella julfest hemma hos Pelle i Råcksta.
Även i år kunde alla medlemmar delta. Vi myste med glögg och lussebullar innan julbordet dukades upp. Givetvis hade vi även i år Statesmansill. Efter middagen serverades kaffe.
Broder Lars bjöd på en cognac och av Fröken Spånga (Linda D) hade vi fått en chokladask.
Vid brasans sken och till Lasse Berghagens ljuva stämma hade vi julklappsutdelning. Först delades den Officiella Julklappen till föreningens medlemmar ut. I år var det ett 9-pack Jägermeisterflaskor med personliga etiketter. Sedan bytte vi julklappar i vårt beprövade "julklappslotteri". Kvällen avslutades med att Sportbaren öppnade och president P bjöd
både på Statesman och en snöängel... En supertrevlig kväll!!!

Några minibilder från RSVs julfest 2012

Som vanligt väntar massor med roliga sammankomster för RSVs medlemmar.

* Först ut är föreningsmöte med Releaseparty för Welklasse 7. Nicklas arrangerar detta under februari.

*Den årliga pubrundan arrangeras i år av Pelle och Birger i april.

*Den alltid lika spännande aktiviteten Resa mot Hemligt Mål arrangeras i
tidigt i år! 22-24 mars!

* Årsmöte och föreningens skyttetävling blir i juni.

* Efter förra årets supersuccé har vi beslutat att vi även i år ska satsa på Oktoberfest i storformat. Vi försöker boka Spånga Folkets Hus i slutet av september eller början av oktober. Såååå kul!

SUPERSTIMMUNG
när RSV arrangerade
Oktoberfest på Spånga Folkan
Lördagen den 20 okt arrangerade RSV Oktoberfest. Ca 70 personer fick njuta av en delikat tysk meny, öl i maß,
Kuemmerling, dans och några oförglömliga scenuppträdanden från RSV. Super-Spaß! Tack alla gäster som
var med och firade vår femte Oktoberfest! Se bilderna från festen här

Das Rote Pferd var givetvis en av gästerna!

Skriv gärna något i vår gästbok - Du hittar den längst ner på den här sidan - Klicka här

Här hittar Du ett youtube-klipp med bilder från resan:

Birger är årets Kung OCH Tipsmeister!

Birger Kung

Die WebZeitung 120621
I samband med Råcksta Schütsenvereins årsmöte avgjordes årets skyttetävling. Till final gick Nicklas, Jens och Birger. Alla var laddade... men det var Birger som hade bäst nerver och fick ta emot medalj, slipsnål och vandringspriset från avgående Schützenkönig och tillika kvällens värd Micke. .
Stort grattis Birger!

RSVs officiella pubrunda 2012

Die WebZeitung 120318

Fredagen den 16 mars gick Råcksta Schützenverein på pubrunda i Bromma. Arrangörer vad den här gången Birger och Andreas som med bravur guidade RSVs medlemmar mellan Brommas alla fina och för all del även ofina krogar och pubar. Redan 17.30 möttes vi upp för att hinna med det stora utbud som Bromma har att erbjuda. Första stopp var Sorbon vid Brommarondellen. Vi hann med ytterligare tre ställen kring Brommaplan innan vi begav oss mot Ängbyplan. På vägen dit stannande vi naturligtvis till vid Sportbaren vid Judarnsjön. Fantastiskt vackert även i kolmörker! Birger och Andreas hade dock utrustat sig med ficklampa och pannlampa och hann med både historieundervisning och Kuemmerlingstopp innan vi kom till vårt sista anhalt, Astoria i Ängby. Ett fylligt reportage med poängsättning av varje pub kommer inom kort. Givetvis med bilder från rundan. Stort tack till Birger och Andreas för en fantastisk runda och tack till våra gäster som förgyllde denna vår fjärde Officiella Pubrunda! .